Hej - Der er efterhånden mange typer klor som vi kan bruge til vores swimmingpool - vi bruger granulat (tri-klor), men jeg synes bare at det skal bruges meget og min mand skal påfylde klor meget tit - hver - hveranden dag? Er der andre former for klor som er bedre - og også gerne billigere? mvh Susan
Hej Susan, Jeg ved ikke om jeg vil kalde klor for udstyr - men så okay. Jeg anvender Tri-klor granlulat (se varedeklarationen inden køb) til vores pool. Det skal tilsættes forholdsvist tit - dvs. hver 2. dag, for at holde den rette balance. Der er primært 3 forskellige typer af klor som kan bruges, afhængig af den effekt du vil opnå, og hvordan vandets kemiske balance er. Cal-Hypo (granulat) er hurtigt opløseligt og anvendes typisk for chokklorering. Ulempen er en øget calcium, hårdhed (CH) i vandet. Jeg bruger for det meste den type klor til chokklorering. Triklor (puch-tabletter) er langsomt opløseligt og jeg bruger det typisk til dem løbende kontinuerlige rensning. Og det øger CYA-indholdet i vandet. Diklor bruges ofte i spa og til chokklorering, men igen - det øger CYA. Så at varierer klortypen er formentlig det bedste under poolsæsonen.