Nedlukning af poolen for vinteren?

Sæsonbehandling, opstart og løbende pasning - kemi osv.

Nedlukning af poolen for vinteren?

Indlægaf petitadmin skrevet ons 16. sep 2009 20:58

Hej Alle,
Jeg går og forbereder at skulle lukke vores swimmingpool ned for vinteren, men det ser ikke ud til at der kommer nattefrost de næste mange nætter - så jeg venter lidt endnu. Har solvarme på og er derfor ret følsom overfor frostvejr. Jeg vil iår lave en langtidsdesinficering af poolvandet for at få en lettere forårsopstart af poolen - det gøres ved at tilsætte "winter Clean" til poolvandet lige inden nedlukning - Er der andre der har gode råd til pool håndtering i vintertiden? Mvh petitadmin ;)
petitadmin
Site Admin

Re: Nedlukning af poolen for vinteren?

Indlægaf Hansen skrevet lør 19. sep 2009 18:54

Hmm.. jeg overvejer også at lukke vores pool ned for vinteren nu - selvom vejret nu jo er perfekt "indian summer". 23 grader og masser af sol... 8-) Jeg tømmer ca. ½ af vandet fra vores pool og kommer en kraftig chockklorering i. Så tømmer jeg vandet af solvarmeanlægget, sandfilteret og alle rør tømmes. Så monterer jeg et dækken, der er diffusionsåbent og så er den klar. Det tager ca. 3 timer alt ialt. Men jeg venter indtil dette dejlige vejr stopper. Vi bruger stadig poolen - dog kun midt på dagen i weekenden.
Hansen

Re: Nedlukning af poolen for vinteren?

Indlægaf Bent skrevet ons 30. sep 2009 23:26

Ja så har vi også lukket vores pool ned for vinteren. Vi fik den sidste varme med her i september - rigtig dejligt - men med nattetemp. på 5 grader, så er det ved at være på tide. Kort og godt: Påfyldt klor - ca. 1 kg til 35000 liter og cirkuleret 1 time, dernæst aftapning af 1/3 del vand fra poolen, rens og tømning af filter og solvarme, så der ikke er vand i nogen rør (frostsikring) og dernæst på med vinterdækken....Gjort alt idag, men det har været en rigtig god sæson....;-)
Bent

Tilbage til Pasning af Swimmingpools, Jacuzzi, Spapools mv.